1 en 2 december, landenwedstrijd NED-DUIT-NOORW.

MOOI.... Ik stond als reserve voor de landenwedstrijd, en zaterdagmiddag rond 1 uur werd er gebeld of ik kon komen. Een deelnemer, Suzanne Schulting, voelde zich net te ziek en had op het laatste moment afgezegd. Mijn moeder had de telefoon opgenomen want ik was niet thuis! Samen met Siem was ik op pad om voor sinterklaas wat te kopen. Omdat we allebei geen mobiel meehadden, was mijn moeder op de fiets gaan zoeken, in de hoop mij heel snel te vinden. En gelukkig kwamen wij net uit een winkel en vond ze ons!! Dus heeeel snel naar huis gefietst en in 5 minuten pakken om met de auto naar Enschede te gaan. Ik moest daar rond half 5 zijn. Poe poe, 3 files later toch gelukkig gelukt! Met mooie kleren in bruikleen van de KNSB werd de wedstrijd met de volksliederen geopend.
Mijn eerste 500 m ging redelijk. Ik eindigde met 43.25 op een 3e plaats. De 1000m ging nog lekkerder in 1.26.. en weer kwam ik op de 3e plaats terecht. Bij deze wedstrijd was er voor elke afstand weer een medaille te winnen en ging dat steeds heel officieel. Aafke Soet en Isabelle wisselden elke keer de eerste en tweede plaats af. De meiden uit Duitsland en Noorwegen waren net wat minder sterk. Na een nacht in het hotel met het team begon dag 2. Ik had zin in de 500 m maar het ging iets minder lekker dan gisteren, een paar misslagen bij start en bij kruising. Mijn eindtijd was 43.79. Net de 4e plek. Als laatste was de 1500 m. Mijn benen voelde zwaar aan, dus was wel weer spannend. Het ging toch goed en ik eindigde ook nu weer net op de 4e plaats met 2.15.... Aafke en Isabelle hadden ook op deze 2e dag de 1e en 2e plaats afgewisseld dus het eindpodium was niet heel verassend. Isabelle werd eerste, Aafke tweede en ik, Lina Miedema, werd DERDE. Ik zal snel poberen wat foto's toe te voegen. Door de haast van pakken hadden we geen goeie camera mee, maar ik zou wat foto's krijgen van andere rijders. Hier staan de uitslagen van de wedstrijd: klassement en tijden
Lees ook verder een verslag op schaatsen.nl

Reacties

  1. Goed gedaan, super gefeliciteerd met dit mooie resultaat. Benieuwd naar de foto's....

    Volgende keer mobiel mee, scheelt een hoop stress bij je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fantastisch gedaan, dat was even gauw omschakelen van sinterklaas inkopen naar wedstrijd schaatsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat is zeker waar! We gaan een proberen een linkje te maken naar de foto's.

    Lina

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten