7 december, Thialf

Op deze vrijdagmiddag heeft de baancommissie Haarlem voor 2 uur de ijsbaan in Heerenveen afgehuurd. Op deze manier krijgen alle rijders van de ijsbaan Haarlem gelegenheid om snelle tijden te rijden. Sommige hebben hun regiopunten nog nodig. Als je je regiopunten hebt zorgt dat, dat je meekan doen aan de voorselectie voor het NK. De KNSB stelt vast welke tijden je minimaal moet rijden en dat is gekoppeld aan punten.
Ik heb mijn regiopunten al, maar wil wel graag op snel ijs rijden om mijn PR's aan te scherpen. Hoe scherper je PR's hoe hoger je opde SARA-lijst ( sara ranglijsten  )staat en hoe grotere kans je hebt om voor bepaalde wedstrijden uit te mogen komen.
Over mijn 500 m was ik niet tevreden. De 1500 meter ging wel goed en ik heb ongeveer 2 sec. van mijn record afgehaald.
Het ijs was snel en de luchtdruk bleek laag. Er zijn heel veel PR gereden.
Hier staan de uitslagen.gereden tijden

Reacties