Gewestelijk C Kampioenschap , Hoorn

Op zaterdag avond 8 december werd in Hoorn het gewestelijk kampioenschap vereden. Dit is een wedstrijd waar de 32 snelste C-meisjes en jongens zijn uitgenodigd die voor het gewest Noord-Holland Utrecht (NH-U) uitkomen. Dat zijn de banen, Hoorn, Alkmaar, Utrecht, Amsterdam en Haarlem.
Ik was niet tevreden over de 500m met 43.9 maar eindigde toch als 3e. Met mijn teamgenoten Isabelle en Jamie voor mij. Op de 1500 verdeelde we iets anders. Ik was nu tweede en Jamie derde. Helaas was ik net tekort geschoten en bleef uiteindelijk op een 3e plaats staan. Maar het podium was dus weer helemaal oranje.
Bij de jongens werd teamgenoot Jeroen derde. Twee jongens van de baan in Utrecht ( die blauwe)eindigde voor hem.
Ook was er een teamsprint waarbij je met teams van 3 teamgenoten 3 rondes moet afleggen. Je start tegelijk en na elke ronde stopt er een rijder zodat de laatste rijder uiteindelijk de finish passeert.
En ja, heel verassend was het nu niet maar we werden weer eerste. Bij de jongens eindigde Haarlem op de 2e en 3e plaats.
Laat in de avond weer terug naar huis met een medaille, beker en bloemen. Was erg leuk.

Hier staan de tijden weer:  tijden en klassement


Reacties