Schoemaker toernooi Deventer

Gister, 15 december 2012, en vrijdag (14) heb ik het Paul Schoemaker toernooi in Deventer gereden! Donderdag avond zijn mijn vader'Har' en ik om acht uur 's avonds in de auto gestapt en hebben we de anderhalf durende rit naar het ac hotel in Holten gemaakt. Het was al erg moeilijk te vinden doordat je eerst de snelweg af moest rijden en daarna naar de andere kant toe weer op. Dus na één keer fout gereden te hebben kwamen we om halt tien in het hotel aan. We mochten heerlijk overnachten in kamer 227!
We sliepen samen in het hotel met team-maat/concurrent Isabelle van Elst, en haar vader. Nadat we even hadden bij gekletst aan de bar zijn we uiteindelijk nét iets te laat voor het goede ons bed in gestapt. Want de wekker ging alweer om half zes in de ochtend, na snel gedoucht te hebben konden we lekker aan een voor ons speciaal vroeg gemaakte ontbijt beginnen. Nadat de vers geperste .....jusderance...., de croissants en de voorgebakken broodjes op waren stapte we de auto in, op weg naar ijsbaan De Scheg!
De eerste wedstrijd dag begon om half tien, na goed te hebben gerekt, gelopen en ingereden stond ik aan de start voor mijn eerste 500 meter. Ik startte in de binnenbaan, wit bandje, de opening ging al niet zo lekker maar alsnog kwam er een 11.9 uit. Binnen bocht, recht stuk, buiten bocht en het laatste rechte stuk! 'Lina Miedema is gefinisht in een tijd van 44.24.' Na even te hebben gebaald, maar toch nog derde worden, moest ik mij alweer klaarmaken voor de laatste afstand deze dag, de 1000 meter! Ik startte in de laatste rit van onze categorie tegen Isabelle, buitenbaan, blauw bandje. Deze 1000 meter ging beter dan de 500 meter maar het kon beter, gelukkig waren er twee wedstrijd dagen, dus kon ik mij nog verbeteren de dag erna. Na de eerste dag stond ik tweede in het tussenklassement! Daarna zijn we met z'n vieren, Isabelle en haar vader en Harry en ik, Deventer in gegaan omdat ze dachten dat er Dickens festival was, wat blijkbaar pas in het weekend begon. Na heel veel wachten op de vaders die een hele hoop foto's aan het maken waren zijn we ergens gaan eten. Om zeven uur liepen we terug naar de trein waar we nog een half uur hebben moeten wachten.. Uiteindelijk waren we om kwart over acht in het hotel aan gekomen. Na een bad en wissel van Harry voor Marike kon ik lekker slapen want de wekker stond alweer op 5.40.
Om half acht kwamen we op de ijsbaan aan en na snel ingewerkt te hebben begon de wedstrijd al om kwart over acht, gelukkig was het lekker warm gisterochtend! De eerste en de tweede van het klassement moesten tegen elkaar dus mocht ik weer tegen Isabelle rijden, even als de 1000 van deze dag. Mijn tijd was een stuk beter dan die van gister 43.3 dus daar was ik blij mee! Nadat de 500 m prijsuitreiking en alle andere categorieën klaar waren mochten we het ijs op. Ik zat in de laatste rit en had binnen, dat is erg gunstig op de 1000 want je hebt de eerste en de laatste binnen bocht. Het ging erg goed deze keer ik had 1.25.52 de tweede tijd want Isabelle noteerde 1.25.10! En ook nog een pr(persoonlijk record) reed ik met mijn tijd! De prijs uitreiking was ook niet meer zo spannend want na drie keer tweede en één keer derde stond ik in totaal op een tweede plek!

eind uitslag






Reacties