kortebaan klassieker op natuurijs




Op dinsdag 22 januari mocht ik gelukkig een uurtje vrij van school om mee te doen aan de NK-Kortebaan in Bantega. Deze wedstrijd vindt plaats op een natuurijsbaan, midden in de polder. De snelste 39 meisjes van de sara-lijst op de 100 meter werden uitgenodigd. Iedere rit (van 140 meter) werd handgeklokt. Nadat iedereen 2 ritten gereden had, mochten de 16 snelste meisjes door naar de volgende ronde. Uiteindelijk zijn er 4 rondes met steeds de helft van de deelnemers. 
Ik was samen met Jamie en we mochten allebei door naar de tweede ronde. Dan mag je ook weer 2 ritten rijden. De ene keer met wind mee, en omgekeerd met wind tegen weer terug. Er wordt door veel meiden hard gereden en de onderlinge verschillen zijn maar klein. Ik had het net gehaald om bij de eerste 8 te komen dus mocht ook door naar de derde ronde... Weer 2 ritten tegen een tegenstander. Met zoveel startjes begon ik mijn lies wel een beetje te voelen. De laatste ronde waar je 3 ritten moet rijden tegen de laatste 4 finalisten mocht ik niet meer rijden, want ik was als zesde geeindigd.
Na het volkslied was de prijsuitreiking. De eerste 8 kregen een envelopje met inhoud, bij mij zat er  25 euro in, dus mijn eerste prijzengeld is binnen!
Het was behoorlijk fris, dus tussendoor bleven we warm met een kleed. Hier samen met Jamie.



Reacties

Een reactie posten