Selectie landenwedstrijd



Vanmorgen, 9 november, ging de wekker weer vroeg. Ik mocht meedoen aan een selectiewedstrijd van de regio Zuid West in de Uithof te Den Haag. Ik stond eigelijk op de reservelijst, maar kreeg van de week al te horen dat ik toch mee mocht doen. Er waren 8 rijders van elke categorie uitgenodigd. Degene die 1 en 2 worden mogen voor Nederland uitkomen op een landenwedstrijd die in Berlijn wordt verreden.
De 500 meter mocht ik gelijk al tegen Isabelle. Toen wij aan de start stonden was het noodweer. De regen kletterde zo hard op het dak dat we de starter niet hoorde praten.
De opening ging goed. Ik had wat moeite met de laatste binnenbocht maar de tijd was uiteindelijk toch wel goed. 42.95. Het was de derde tijd.
Op de 1500 meter ben ik ook weer goed van start gegaan, laatste ronde was zwaar. Finish was in 2:13:14. In het klassement eindigde ik op de 5 plaats. De eerste 4 moesten/mochten een 3000 meter rijden om de eindstad. Ik hoefde daar dus net niet aan mee toe doen.
5e in totaal. Best tevreden, maar kom dus niet uit in landenwedstrijd. Teamgenoot Esther was 2e en mag dus wel!
Tijden staan hier 

Reacties