Uitslag NK allround en wat nog komen gaat

De NK allround en afstanden verliep in Tilburg niet helemaal naar het zin en was best een pittig weekend.

Op de zaterdag 2x 500 waarbij de eerste meetelde voor het allround klassement. De tweede 500 telde mee voor NK afstanden samen met de eerste. Bij de tweede had ik de laatste buitenbocht en dat is nog steeds net iets makkelijker voor mij. Die tijd was beter en bij elkaar eindigde ik op de 9e plek in klassement

Op de tweede dag was het eerst klaar maken voor 1000 meter. Na die afstand stond ik in het totaal klassement 8ste, de eerste 12 mochten de 3 km rijden, dus dat was gelukt. Iets wat toch maar 12 mensen lukt in elke categorie, haha. Naar de laatste afstand toe, duurde het érg lang! Prijsuitreikingen ervoor en nog de dweil, terwijl ik er al een tijdje zenuwachtig voor klaar zat. Half uur na planning mochten we eindelijk het ijs op. Ik was niet meer helemaal fit na al die afstanden en zag en misschien wel een klein beetje tegenop. Maar ging er wel voor! de 3000 meter begon met de eerste drie rondjes heel goed voor mij. Maar toen opeens was het op bij mij, tijden gingen snel omhoog en kwam in een tijd uit boven de 5 minuten... Wat toch wel jammer was! Maar op deze dag niet veel harder meer kon.

In het allroundklassement eindigde ik hiermee op de 11e plek. Ik ben de derde B1 uit Nederland en heb daarmee weer een plek verdiend om deel te nemen aan de Vikingrace in Thialf. Wat mijn laatste wedstrijd van dit jaar word, en altijd leuk is!

Volgende week is er eerst nog het NK sprint in Enschede wat toch afstanden zijn wat me blijkbaar wel iets beter ligt. Twee keer een 500 en twee keer 1000 m! Daar ga ik weer heel erg mijn best doen, en ga weer voor een goede klassering.

ik in de buitenbocht en teamgenoot Naomi binnen op 1000 m.

Reacties