NK Allround + afstanden

Op zaterdag 7 en zondag 8 februari stond ons hoofddoel van dit jaar op het programma, het NK Allround 2015.
In de aanloop hiervan was een tweede plek op het NK supersprint een mooie opsteker van het matig verlopen jaar en ik hoopte deze progressie door te zetten. 
De 500 begon erg goed met een nog snellere opening dan vorige week (11.21) eindige ik in een eindtijd van 41.84 op een 5de plek op het NK afstanden 500 meter. Dit was ook mijn beste seizoenstijd. Maar dat was het niet voor deze dag, de 1500 meter kwam er ook nog aan, in deze oh zo zware afstand kwam met heel veel moeite in een tijd van 2.14.74 over de streep. Een beetje tegenvallend was dit wel want had wel harder gemoeten maar ach, met een 11de tijd stond ik nog altijd 7de in het tussenklassement. Op naar morgen!
eerste rondje 1500 meter
Zondag begon onze wedstrijd om 14.00 met de 1000 meter, deze afstand ligt mij wel en had er ook zin in! Ik mocht al vroeg in het programma, wat ik zelf wel prettig vindt want kan je lekker vrij rijden en proberen de concurrenten te laten schrikken met een snelle tijd!
Met een snelle opening heb ik mijn eigen rit gereden en kwam binnen in een tijd van 1.23.62. Weer een snelste seizoenstijd!
Nadat iedereen geweest was kwam ik uit op een 6de plek, eveneens in het tussenklassement na 3 afstanden! Dat betekende dat ik die fantastische (kuchkuch) 3000 meter ook mocht rijden. Aan de ene kant was ik al erg blij dat ik deze had gehaald want had dit op het begin niet helemaal verwacht (wel helemaal voor gegaan!) maar deze lange afstand zou ook een zware bevalling worden. Ik mocht in het vierde kwartet en het verliep wonderbaarlijk snel, de tijd daarentegen niet... Ik eindigde in 5.00.28 op een 11de plek, twaalf hadden zich voor de 3000 geplaatst, en in het eindklassement kwam ik uit op een 9de plek! Twee plekken gestegen ten opzichte van vorig jaar!
Mijn teamgenoot Isabelle werd Nederlands Kampioen allround

Maar daar bleef het niet bij, dit jaar is de massastart nieuw ingevoegd. 10 rondes met alle deelnemers van het NK die mee wilde doen met een tussensprint in ronde 5. We waren met een grote groep van ongeveer 26, en het begon al hard! Ik had gedacht dat na die 3000 meter van eerder, dit erg zwaar zou gaan worden maar het ging relatief makkelijk! Helaas is mijn specialiteit niet om in een peloton te rijden dus toen er een groepje weg kwam zat ik nog altijd achteraan.. 
Toch vond ik het leuk om gereden te hebben en heb ik een mooi weekend gehad!
Nog twee NK's te gaan :)

Isabelle en ik voor de massastart










Reacties

  1. Fantastische prestatie, gefeliciteerd. Succes de komende weken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij komen steeds meer 'oud' bekenden op de Haarlemse schaatsbaan tegen: Yvonne van Gennip, Martin Hersman (met kids) en Veronique (op de fiets) en Peter (wachtend op Klaske).... Nog paar lessen en dan zit het seizoen voor Emma er ook weer op. Van de zomer wil ze gaan skeeleren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd, Lien! Hartstikke leuk om te lezen hoe het met je gaat op de schaatsbaan. Staat je goed, die podiumplaats :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten