NK Supersprint

Er zijn al een paar weken voorbij maar het telt nog steeds.
Zondag 1 februari stapten we in de auto voor een middagje Tilburg waar het NK Supersprint plaats vond. Geen andere ploeggenoten waren hier aanwezig dus heb ik me die dag eens helemaal goed op mezelf kunnen concentreren.
Je rijdt bij supersprint eerst 2 x 100 meter en daarna 2 x 300 meter. De eerste 100 meter begon goed voor mij met bijna een pr en de tweede tijd! (11.32)
Na mijn 100 meter had ik ongeveer 45 minuten de tijd voor volgende 100 meter begon.
Bij deze was ik er nu helemaal gebrand om mijn eerste pr van het seizoen op te rijden, een het lukte in 11.27, zonder vlekkeloze race kwam er toch wel weer een tweede tijd uit.
De tweede 100 m
Na één uur was het tijd voor de 300 meter, op de startlijst, waar ik even té vluchtig op had gekeken, dacht ik geel te hebben gezien maar eenmaal bij de start bleek ik blauw te hebben!!
Even was ik in de stress en bang dat ik gediskwalificeerd zou worden, maar gelukkig vond ik snel iemand die een blauw bandje voor me had. Met al de adrenaline in mijn lijf was ik er klaar voor goed te rijden. Helaas ging het toch iets minder maar kwam er alsnog een tweede tijd uit. (26.62)
Ik stond er erg goed voor en was klaar voor de laatste 300 meter, helaas moest vlak voor mijn start het ijs geprepareerd worden.
Dit duurde wel tien minuten wat niet optimaal was en de al zo lange middag nóg langer maakte. Uiteindelijk mochten ik gaan en haalde opnieuw een tweede tijd! (26.59)
Hiermee was dus ook een tweede plek in het eindklassement binnen, mijn eerste eindpodium plek op een NK!
Ook op de 100 en 300 meter had ik de tweede tijd behaald, dus mocht drie keer op het schavot met nummer twee erop!

Reacties