3de plek NK sprint!!

Het laatste deel van het seizoen gaat helemaal geweldig, van te voren had ik dit nooit verwacht!!
Maar laat ik beginnen bij zondagochtend, om 11.30 stapte we weer in de auto, vandaag was het hele gezin mee en ook tante Veronique en neef Nicolas kwamen kijken! 
Ik was erg zenuwachtig maar had zin om weer een hele mooie 500 m neer te zetten, en daarna ook een 1000 natuurlijk.
Ik had deze keer binnenbaan, toen we startte was ik heel erg aan het nadenken wat niet zo handig is. Maar niks aan te doen, ik probeerde zo hard mogelijk te gaan maar alle slagen miste ik een beetje, zette slapjes af en kwam niet goed uit. Uiteindelijk verloor ik mijn rit net aan en finishte in 41.81.
Nu op weg naar de laatste afstand, ik stond nog derde maar nummer vier hoefde maar een halve seconden harder te rijden en ik werd zo van het virtuele podium afgegooid. 
Isabelle en ik gingen even buiten in het zonnetje zitten om ons plan door te bespreken, en we mochten al weer bijna naar de start toe.
Ik startte in de buitenbaan dus eindigde ook in de buitenbaan. Stiekem zag ik er vóór de start een beetje tegenop, maar zodra ik weg mocht ging ik er helemaal voor!
Eerste 400 meter waren prima, op de kruising kon ik lekker naar mijn tegenstanders toe rijden, bocht hard door rijden en we waren al bij de bel! Laatste rondje ga je het wel heel erg voelen opeens maar ik gaf alles wat ik had en finishte in 1.24.45. Tot nu toe de eerste tijd, maar er moesten er nog vier rijden.
Toch wel een beetje zenuwachtig, zonder het al te veel te laten merken, wachtte ik op de tijden van de rest.
Isabelle had het super goed gedaan kwam in de eerste tijd binnen, het bleek dat voor de rest niemand sneller was!
Dus ik had nog een medaille te pakken en het aller belangrijkste, mijn derde plek in het klassement behouden!

Het was echt een super weekend en ben heel erg tevreden met de laatste belangrijke wedstrijd van het seizoen!
Nu gaan we helaas afbouwen, nog een laatste week dat we kunnen schaatsen volgens mij en dan moet ik me volledig focussen op school. Dit jaar hoop ik 5 havo te halen, en met een diploma het volgende seizoen in te gaan, waar ik nu al weer zin in heb!

Reacties

  1. Geweldige prestatie een mooi slot (bijna) van dit seizoen nogmaals POFICIAT !
    Ik heb genoten (op afstand) en ben trots op m'n achternichtje.
    Wens je nu net zoveel succes in de laatste HAVO - afstanden.
    Leuk om je enthousiaste blog verhalen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten