Nederlands kampioenschap sprint aan de gang

Gister heb ik een eerste hele mooie dag gehad op het NK sprint! We moesten een 500-1000 rijden en loting had bepaald dat ik in de laatste rit tegen mijn teamgenoot Isabelle moest rijden. Ik train wel altijd met haar maar ze is echt wel de snelste altijd, maar ik probeerde me er niet druk over te maken en het in gaan als een training, waarbij ik haar daar ook bij kan houden.
Dus we stonden de laatste rit aan de start, met zenuwen toch wel overal, ik had de laatste binnenbocht (die ik dit jaar maar één keer niet heb gehad), en die vind ik altijd wel heel lastig.
We gingen naar de start, in de houding, en....., er werd gefloten. Isabelle stond per ongeluk met haar schaats door de lijn, wat niet word geaccepteerd door de strenge scheidsrechters.
Dus we gingen opnieuw naar de start, in de houding, en.... PANG! Mijn eerste meters voelde zelf niet zo heel goed maar blijkbaar was dat bedrogen want met een opening van 11.16 had ik mijn snelste opening ooit! Zelf heb ik dat tijdens de race niet gehoord dus ook er niet van afgeleid. De eerste bocht ging erg goed, en op het rechte stuk had ik het gevoel dat ik zelfs naar Isabel heen reedt. En voor de eerste keer dacht ik gewoon niet na bij de binnenbocht, ik ging er in en haalden (bijna met verbazing) Isabel in. Toen het laatste rechte stuk op waar mijn gedachte toch wel alle kanten op ging, kwam ik uiteindelijk binnen in een dik PR van 41.17!!
En toen bleek ook dat ik de eerste tijd had, dit had ik echt niet verwacht, en daarom was het des te leuker!
Isabelle werd nummer 2 in 41.20 en nummer 3 kwam binnen in 41.23, het zat dus allemaal wel dicht op elkaar.



Toen moesten we toewerken naar de 1000, toch wel erg veel zenuwen had ik weer. En helaas zaten die toch wel in de weg. Zat al te vroeg klaar met m'n schaatsen, en was ook niet zo fel met inrijden. Maar ach dat hoeft niet te betekenen dat het niet goed gaat!
Ik stond aan de start en was goed weg, eerste rondje door en nog een rondje te gaan. Toen was het moment dat ik het al zwaar kreeg..
Uiteindelijk finishte ik in een tijd van 1.24.68 wat goed was voor een 5de tijd.
In het tussenklassement sta ik voorlopig 3de, met vandaag weer een 500 en 1000 te gaan.
Ik hoop deze plek in ieder geval vast te houden en ga er alles aan doen!

Reacties

  1. In iedergeval al gefeliciteerd met het super resultaat van de eerste 500 meter. Een podiumfoto met jou op de hoogste trede, dat smaakt naar meer.
    Veel succes voor vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben je de grootste van de drie want het podium werk niet echt mee om je er bovenuit te laten steken

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lief nichtje,
    Wat leuk om zo op de hoogte te blijven van al je wedstrijden en prestaties. Gefeliciteerd met je eerst plaats van de 500 meter. Heel veel succes vandaag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch gereden. 3 de van Nederland. Op het juiste moment gepiekt met de snelste 500 van allen over 2 dagen en een prachtige slotafstand.
    Groot gat met nummer 4 .
    Gefeliciteerd met hoogtepunt van seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve nicht, super goed gedaan!
    Groetjes van je nichtjes Kika en Klaske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed gedaan Lina! Keurig de derde plaats vastgehouden op de tweede dag.
    GEFELICITEERD'
    Je tijden heb ik gevonden op een internationale schaats-site en na veel zoeken uiteindelijk ook op de site van de schaatsclub HOORN.
    Het seizoen is zeker bijna afgelopen? In ieder geval veel succes bij wat nog moet komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt allemaal! Dit was zeker mijn mooiste seizoen tot nu toe :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten