Holland cup 1 Deventer

Zaterdag was het zover, mijn eerste wedstrijd waar ik echt tegen de senioren moest rijden.
Ik had mij geplaatst voor de 500 en de 1000 dus mocht twee dagen aan de bak.
Bij de 500 is er nog best wel veel verschil met of je binnen of buiten start dus dan mag je gelukkig twee keer een 500 meter rijden! Helaas gaan ze dat schrappen in ieder geval op de olympische spelen. Maar daar zijn we nog niet! Nu nog wel twee keer 500 meter.
Op de eerste 500 meter moest ik al in rit 1, en tegen niemand minder dan de olympische kampioen op de 1500 meter, Jorien Ter Mors.


Helaas was zij nog iets te snel voor mij + iedereen want uiteindelijk won zij de 500 m.
Ik finishte in 41.57 wat wel oké was maar niet goed. Maar er kwam nog een 500 meter waar ik dan binnen zou gaan starten. Bij deze wedstrijd kijken ze naar je snelste 500 meter, dus veel die de eerste al erg goed reden melden zich af voor de tweede 500 meter.
Ik hoef gelukkig nog niet aan zulke keuzes te denken en mocht lekker nog een keer rijden.
De rit ging niet helemaal top maar finishte sneller dan mijn vorige 500 m in 41.40.
Ik was 1 van de 7 junioren A die meededen en daarvan werd ik 4de achter mijn 3 teamgenoten.


Zondag dag 2 en een 1000 meter op het programma, ik had er wel zin in en hoopte op misschien iets meer.
Helaas ging de 1000 totáál niét goed. Concentreren lukte nauwelijks tijdens de rit en ik schaatste ook niet zo lekker. Op de streep stopte de tijd op 1.23.79.
Jammer, maar toch mocht ik meedoen wat een eerste leuke ervaring was. Nu kan ik hard gaan werken aan mijn vele verbeter punten dus gaat helemaal goed komen!

Reacties