Inzell

Na 10 dagen lekker geschaatst te hebben in Inzell zijn we maandagnacht weer thuis gekomen.
Donderdagochtend 1 oktober vertrokken we vroeg voor een 10 uur lange reis in de auto met als eindbestemming de mooie plek Inzell!
Vrijdagmiddag gingen we het ijs op voor de eerste gewenning en meteen ook een wedstrijdvoorbereiding want zaterdagmiddag zou ik al een 1000 meter rijden!
Ik was redelijk gespannen want dit jaar zou ik hollandcup wedstrijden kunnen rijden.
Dat is vanaf junior A tot alles hoger als je bepaalde limieten rijdt.
Mijn pr was snel genoeg voor het limiet alleen die had ik al een jaar niet gereden dus een pr moest er zeker komen. Ik had binnenbaan dus dan eindig je ook binnen, een voordeel want de laatste bocht is altijd moeilijk doorkomen.
Ik opende goed een reed voor het eerst een rondje 29 in de wedstrijd! Nog een rondje door en finishte in een tijd van 1.21.90 een dik pr van zeven-tiende :)
Tevreden over de eerste wedstrijd in Inzell hadden we nu nog een heel week voor het volgende wedstrijd weekend op deze snelle baan.
De training gingen goed en fit stonden we aan de start zaterdag, ik op een 500 en 1000 meter!
Het begon meteen goed met alweer een pr in 40.81! Voor het eerst onder de 41 seconden dus weer een barrière doorbroken.
Na iets te lang op de baan te hebben gewacht mochten we dan eindelijk voor de 1000 meter het ijs op. Een beetje duf was ik helaas wel geworden maar toch had ik er echt wel zin in, ik opende erg goed en het tweede rondje kwam ook makkelijk, laatste rondje door overleven en er was alweer een pr voor mij! Dit keer een tijd van 1.21.11 dus in één week alweer acht-tiende van mijn pr afgereden.
Na deze wedstrijd ben ik goed gaan uitfietsen om me alweer zo goed mogelijk voor te bereiden voor de volgende dag, want het kon nog veel beter!
Zondag begon de wedstrijd vroeg dus zeven uur ging alweer de wekker om meteen een rondje te rennen om goed wakker te worden en een beetje spanning op de benen te krijgen.
Vandaag reed ik een 500 en 1500 meter.
Ik stond aan de start van de 500 meter en op dat moment ben ik mezelf nog goed aan het oppeppen, de puntjes waar ik op moet letten nog snel aan het doornemen. Dan wanneer het startschot klinkt vergeet je bijna alles en moet je gewoon zo snel mogelijk gaan! opening was iets minder dan gister maar nog prima, bocht goed vaart maken en dan nog 300 meter alles eruit. Wat eindige alweer in een pr met de tijd 41.61 dat betekende dat ik nu al pr's heb gereden dan vorig hele jaar! :O
Maar er was nog een laatste afstand te gaan voordat we weer naar huis gingen, de 1500 meter!
Opening ging hard en het tweede rondje was goed maaaar toen... kwam de vermoeidheid op, 3 seconden verval in het een na laatste rondje en het laatste rondje nog een 4 seconden... Toch was daar nog een pr van 1 seconden dus nog een klein puntje om tevreden over te zijn!
Uiteindelijk heb ik op de 500 en 1000 het hollandcup limiet gehaald dus ik mag dit jaar senioren wedstrijden rijden, daarmee zou ik mij weer kunnen plaatsen voor andere wedstrijden.
Het waren leuke dagen met nu al goede resultaten, dus op naar de volgende wedstrijden!

Hier een link naar de uitslagen van het tweede weekend!

Reacties

  1. wat een seizoens opening!!! je hebt een paar flinke stappen gemaakt. is het al een beetje gewoon geworden om de Mulders op de baan tegen te komen?
    ik hen nu een weekje yoga gedaan in Guardamar, en sprak met de yoga docent ook even over yoga en topsport. volgens haar versterkt yoga en mindfulness je om de resultaten te bereiken die jij wil, juist door te leren om in je eigen kracht te blijven. ze gaf daphne schippers als voorbeeld van iemand die dat heel goed kan of geleerd heeft. hebben jullie ook yoga in het trainingsprogramma zitten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gewoon vind ik het nog niet echt, en zij hebben mij toch niet in de gaten dus kan me er ook beter niet mee bezig houden haha. Ik doe zelf wel eens mindfullness oefeningen, word ik lekker ontspannen van. Yoga heb ik daarentegen nooit echt geprobeerd maar ik geloof wel dat je daardoor goed bij jezelf blijft en lijkt me ook wel leuk! Misschien kan jij ons nu een keer een lesje geven :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten