Seizoen 2015/2016 begonnen!

Al weer bijna één maand staan we zoveel mogelijk op het ijs. HET IS BEGONNEN!
18 september was de dag dat we de eerste rondjes op de ijsbaan in Enschede reden als echte start van het schaatsseizoen (in de zomer hebben we natuurlijk ook geschaatst maar dat waren korte periodes), vanaf dat moment zijn we hard aan het werken om op het ijs de techniek en kracht over te brengen.
We hebben in Enschede samen met het RTC Oost getraind (ik zit in het RTC noordwest).
Het was een leuk lang weekend die ons voorbereiden op de wedstrijd die al op 26 september gepland stond.
Aan de start stonden veel (commerciële) ploegen en ik voelde de wedstrijdspanning zeker weer komen.
de 500 meter was de eerste afstand, we hadden nog niet zoveel geoefend met starten maar het ging prima met een opening van 11.4, ik startte binnen en finishte in een tijd van 41.7 wat prima voor mij is in een eerste wedstrijd!














Als tweede afstand reed ik een 1500 meter. Zwaar, lastig en erg verzurend.
Tegen een ploeggenoot mocht ik rijden en we reden lang bij elkaar tot er (helaas) nog een laatste ronde aan kwam. Daar zit nog een groot verbeteringen punt bij mij want daar was het moment dat het al een beetje over was..
Uiteindelijk kwam mijn puntje van mijn ijzer over de streep in een tijd van 2.11.1 waarbij ik wel een redelijk positief gevoel over had.
Eerste wedstrijd gehad wat een goed begin is voor onze week trainen in Inzell.

Reacties