Op naar NK Allround

Dit weekend was de landelijke plaatsingswedstrijd voor het allround in Leeuwarden op het programma. Ik had er zin in en toen werd ik plotseling dinsdagavond werd gebeld dat ik eerste reserve stond voor het NK sprint senioren! Toen wist ik wel wat ik wilde, stiekem heeeeel graag dat een deelneemster last van de griep-epidemie kreeg haha. Maar helaas stonden de sterren niet goed voor mij dus heb ik vrijdag als toeschouwer mogen kijken. Ook leuk maar graag had ik willen rijden natuurlijk. Maar ach nu mocht ik lekker een 500-1500-3000 meter rijden in Leeuwarden, ook wel een beetje leuk ;)...
Zaterdag de 500 ging niet top, ook weer niet slecht maar als sporter ben je denk ik gewoon niet zo snel tevreden, moet altijd beter! Maar er kwam een 41.33 'uitrollen' de eerste tijd en tevens een baanrecord. Ze gingen snel door en voor mijn gevoel nog geen kwartiertje later (60 min) moest ik alweer een 1500 meter rijden, in de laatste rit. Er werd snel gereden en toen ben ik er vol ingegaan wat resulteerde in mijn heerlijke oplopende tijden. Ik kwam na 2.09.74 minuten over de finish, wat een 5de tijd was. In het tussenklassement een 2de plek.
Toen was het zondag, de dag van de 3000 m, nog altijd niet mijn favoriet maar zeker goed om hem soms te rijden dus ik had er ook wel zin in! Leeuwarden is sinds dit jaar een nieuwe baan en er ligt een mooie gladde ijsvloer en een dichte ijsbaan, geen last van vervelende winden dus.
Toen ik klaar stond voor de 3 km stopte de tijd waarneming er opeens mee! Dus maar blijven bewegen en rondjes rijden, terwijl ik toen al klaar had kunnen zijn maar blijf positief!
Even iets langer de tijd om lekker rond te kijken. 
Na 10 minuten konden we eindelijk van start, iedereen was van de baan dus van rijwind konden wij geen voordeel hebben.
Begin ging goed tot dat ik nog 3,5 rondjes moest, dan is er opeens een punt dat het redelijk klaar is met mij.
Maar heb zo snel ik nog kon doorgereden en kwam uit op 4.45, voor mij best wel een goede tijd als je kijkt naar afgelopen jaren! Maar dat moet ook wel.
Uiteindelijk 4de geworden in het eindklassement dus ruim geplaatst voor het NK Allround wat 12-13 februari in Alkmaar word gereden.

Zaterdag staat het eerste NK al op het programma, pure sprint, hopelijk kan ik daar al wat goede tijden neerzetten!

Reacties

Een reactie posten