Regio allround

Dit weekend heb ik de selectie voor het NK allround gereden. Zaterdag in Alkmaar de 500 en 3000 en zondag in Den Haag een 1500 meter.
Ik was vanaf donderdag al niet zo lekker maar moest rijden want anders is er een kans dat ik me niet plaats. Dus zaterdag stond ik aan de start voor de 500 m. Het was alweer een tijdje geleden dat ik m'n laatste wedstrijd had gereden, in ieder geval voor mijn gevoel, dus was weer een héél klein beetje wennen.
De 500 ging redelijk, voelde me niet heel goed maar had de eerste plek in een tijd van 42.04.
Daarna kwam de 3000 m, wat niet echt in mijn rijtje van favorieten afstanden staat, maar ik moest gewoon lekker rijden!

Eerste 3 rondjes ging goed, voor mijn doen erg vlak. Helaas sjezen de tijden dan omhoog.
Ik kwam uit op 4.57.21 waarbij ik een duikeling maakte in het klassement en na dag 1 plek 11 bezetten.
Maar goed ik wilde mij natuurlijk rechtstreeks voor het NK allround plaatsen en dan moest ik bij de eerste 2 in het klassement zitten óf de sleutelafstand winnen.
Dus ik ging zondag maar voor het winnen van de 1500, bij de start was ik goed weg en was al voor de bocht bij mijn tegenstandster. Hierdoor dacht ik dat ik enorm hard ging dus reed rustig met lekkere slag door waardoor ik een hele langzame opening had.
Eerste en tweede rondje ging oké, niet heel lekker maar wel prima. Maar dan ligt er natuurlijk nog een heeeeel lang rondje voor je!! Ik heb hem weten te overleven maar dat ook net, ik was gewoon niet fit dit weekend.
Jammer maar nu mag ik over 2 weken naar Leeuwarden om me daar dan te plaatsen voor het NK allround. Een nieuwe baan waar ik nog niet ben geweest dus ga er met goede moed heen.

Hier het eindprotocol regio junioren A en pas op de voorlaatste bladzijde het eindklassement. 

Reacties