Eind maart is het alweer! Alle ijsbanen zijn ondertussen dicht, alle wedstrijden zitten erop.
Héhé. Maaar het einde was weer mooi dus ik had het ook niet erg gevonden als we nog wat langer hadden.
Eerst het NK Allroud, was alweer een tijdje geleden en ook een beetje om te vergeten. Helaas ging het daar totaal niet lekker en ben ik in het eindklassement als 12de geëindigd. Maar mijn teamgenootje Esther ging wel heel goed en haalde 4 nationale titels binnen!
Gelukkig had ik nog ruim een maand voor het NK sprint waar nu de focus op ging!

Maar eerst kwam het NK kortebaan ook nog, op een vrijdag avond, zonnetje in de lucht, mochten wij 140 meter gaan sprinten. Er deden niet zoveel mee, 15 dames, maar ik ben nu A-junior en die zit bij het NK Kortebaan samen met de senioren.
Dus het zou wel heel lastig worden, het ijs was enorm zacht en niks om over te glijden, het zou rennen rennen rennen moeten.
Na 2 keer hebben gereden, binnen en buitenbaan, vielen er drie af. Gelukkig zat ik nog net bij de goede kant dus ik mocht nog twee keer gaan rijden!
Eerste ging goed, tweede wat minder en toen vielen er meteen weer acht af. Waarbij ik een 11de plaats heb behaald.

Tenslotte kwam de laatste wedstrijd eraan, het NK sprint! Hartstikke leuk, vorig jaar ging het goed dus nu wilde ik me weer graag laten zien!
De laatste training op donderdag in Utrecht was zwaar, het was een warme dag dus zacht ijs, niet lekker voor ons sprinters.
Gelukkig werd het van het weekend weer wat kouder en lag er mooi ijs! Eerste dag had ik twee keer de laatste rit geloot gekregen. De 500 ging goed, met een nipte finish 41.40 (teamgenoot Danouk) om 41.44 van mij werden we 2de en 3de. Een mooi begin!


De 1000 daarentegen ging helemaal niet goed en eindigde in als 9de, maar wel vlak bij de rest. Ik stond na de eerste dag gedeeld 3de.

Dag twee, laatste keer schaatsen in seizoen 2015/2016, was ik weer in de laatste rit tegen de nummer één Dione. Zij opent vaak 10.8 en ik startte binnen met 11.2 meestal dus dat werd goed doorrijden zodat ik nog voor haar op de kruising zat! Dat lukte en zelfs 11.1 als snelste opening ooit voor mij uiteindelijk kwam ik met de derde tijd binnen, 1 honderdste achter nummer 2 maar het ging om het eindklassement!
Ik stond na deze 500 meter er zelfs nog beter voor in het klassement met een 2de plaats! Nummer 3 en 4 (teamgenoten Isabelle en Naomi) stonden beide een halve seconden achter me en naar voren hoefde ik niet te kijken van een gat met 6 seconden achter Dione..
De laatste 1000 meter moest ik dus nog even alles er uit halen! Ik mocht weer voor de 4de keer dit weekend in de laatste rit starten, en had een eerste valse start! Zenuwen zaten er dus enorm want ik heb vrijwel nooit een valse start.
Maar tweede ging goed, het zwaar, laatste bocht kwam ik ernaast net niet voorbij maar finishte in de 3de tijd!!
En daarmee hield ik de tweede plek goed vast!
Een tweede plek op het NK sprint als A1! Heel erg tevreden mee :)

Nu even rust, studie kiezen en dan op naar het nieuwe jaar!
Ik wil iedereen héél erg bedanken voor het sponsoren en supporten, hartstikke fijn dat ik die hulp krijg!


Reacties

  1. Hier een zeer late reactie van een supporter / fan,
    We hebben je regelmatig opgezocht in de uitslagen en had al gezien dat de alles dit jaar weer sneller is gegaan. Goed hoor, en leuk dat je er nog zoveel plezier in hebt.
    Ik heb gezocht if ik ergens een email adres van je kon vinden. Ik wil de graag direct uitnodigen om mee te doen aan de KWANTEN VOETBALPOULE EK2014, Op deze manier lukt het misschien ook om je te bereiken.
    Volgend schaatsseizoen zullen we vast weer sponseren en je prestaties blijven volgen.
    Fijne zomer en lekker ontspannen door inspanning.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten