Altijd fijn de zomer

Laatste dag van juli en al drie maanden volledig in training. In de eerste maanden is het toch altijd wel belangrijk conditie op te bouwen, veel op de fiets dus! Want dat is nu al erg belangrijk voor in de winter, nu de grote hoeveelheden, in de winter de details.
Heerlijk vind ik de zomer, hard trainen, lekker buiten en ontspannen sfeer zonder opkomende wedstrijden.
In de maanden mei en juni zaten de meeste in hun laatste periodes van school terwijl ik nog eventjes genoot van mijn laatste momentjes van tussenjaar haha. Gelukkig ook een diploma gehaald als sportmasseuse dus ook weer veel geleerd.
Zoals elk jaar is de groep weer een beetje anders, veel jongere, alhoewel ik ook nog wel een jongere ben, laatste jaar als junior! 5 mensen uit mijn team van vorig jaar die ergens anders een 'onderbrengen' hebben gevonden. Dus in totaal zijn we nu met 15 rijders en 3 trainers.
Maar toen brak juli aan, scholen waren voorbij dus toen waren de eerste keren dat we met het hele team hebben getraind.
12 juli zijn we met het merendeel van de groep naar Inzell vertrokken voor een 12-daags trainingskamp. Om de dag gingen we 2 keer schaatsen (ijsuren 15 euro per 2 uur trainen :O) dus in totaal wel 6 keer op het ijs gestaan met daarnaast een hoop andere trainingen.
Persoonlijk vond ik het niet een heel zwaar kamp, alhoewel 12 dagen er toch altijd wel inhakt, maar daarom hebben we extra goed op kwaliteit op het ijs kunnen leggen. Kwaliteit boven kwantiteit in dit geval :).
We hadden ook dit jaar weer onze mountainbike mee dus mooie tochten kunnen maken in het prachtige landschap in en rond Inzell.

Erg fijn kamp gehad, momenteel zijn de meeste uit mijn team op vakantie dus nu weer veel trainingen zelfstandig, of met wie mee wilt doen!
Over 2 weken hebben we ons volgende kamp op de skeelerbaan in Doorn waar we ook in tenten overnachten. Toch altijd weer even wennen na een Inzell kamp haha.
Conclusie is dat de zomer voor alsnog erg goed gaat, geen pijntjes en het gaat hartstikke goed! Nog een paar maanden om de basis te leggen voor het winterseizoen.

Reacties