NK afstanden senioren+junioren.

Er is helaas al weer een tijd voorbij zonder blog verhaal. Maar dat betekend niet dat ik heb stil gezeten. Dit jaar had ik me weten te plaatsen voor het NK senioren op de 1000 meter. Het was een spannende, nieuwe maar hele leuke ervaring! We gingen een week van te voren al vaak naar Heerenveen om daar te schaatsen, wat ik aan het begin erg spannend nog wel vond tussen de top van Nederland.

De wedstrijd zelf was niet mijn beste helaas, eerste 200 meter was ik nog nooit zo snel maar toen was ik ook al wel klaar... Toch ook spanning denk ik, maar nu weet ik wel hoe het daar aan toe gaat!
Daarna hebben we in januari vooral getraind en plaatsingswedstrijden gereden. Onder andere die voor het NK allround. Ik heb niet een echt allrounder maar wilde het nog wel proberen om bij de eerste drie te komen. Eerste dag in Alkmaar 500-3000 en tweede dag in Den Haag de 1500, over deze drie afstanden werd ik jammer genoeg 4de dus net geen directe plaatsing. Dit was ook weer geen ramp want met mijn tijden die ik heb gereden was ik geplaatst voor het NK 500 1000 en 1500 meter.
Deze wedstrijd was afgelopen weekend. De periode was net geen goede voor mij, iedereen in huis werd een beetje ziek en ook ik moest er aan geloven. Fit genoeg wel om te rijden maar niet om mijn beste tijden neer te zetten.
Nu zit het grootste deel van het seizoen erop. Er komt nog een NK pure sprint maar vooral nu ook technisch nog even hard aan de bak neem je weer mee voor het volgende seizoen.

Reacties