Inzell 2!

Alweer een week terug uit Inzell waar de eerste wedstrijden zijn verreden. Trainen ging aardig goed de hele week, snelheid was er al en technische waren er ook duidelijk verbeteringen.
Het punt is alleen dat toepassen in de wedstrijd soms nog wel een dingetje is. Het ging ook niet heel goed dus. Het begon met de 1000, favoriete afstand, erg veel haperingen. Zonde hoe het ging want voelde echt wel goed maar de bochten liepen nog niet dus dan verlies je erg veel snelheid.
De 500 meter de dag erna was helaas ook niet al te best, ging technische al weer beter dan bij de 1000 maar de wedstrijd felheid zat er nog niet in.
Toen was er nog maar 1 afstand over, de 1500. Helaas had ik de nacht van zaterdag op zondag erg kort geslapen doordat ik heel verkouden was en last van mn keel had, dus toen ik eindelijk echt op mocht staan was er nog niet zo veel enthousiasme.
Op de baan met mn coaches Sjoerd en Rens overlegd en besloten wel te rijden maar nu echt gewoon alleen op technisch te letten, arm ontspannen zwaaien en de bocht goed ingaan. De tijd zou niet maken als ik die dingen maar goed deed.
Dus daar stond ik voor de start, nog even een niesje eruit, en hup! Doordat ik een keer niet bezig was met hard hard hard maar juist aan mn technische puntjes te letten ging het voor het eerst zo voorbij! En zelfs maar 1 tiende boven mijn pr, hartstikke prima dus. Toch nog een oke wedstrijd gereden!
Dus eerste wedstrijd weekend gehad. Op maandag nog een dagje getraind op het mooie ijs van Inzell, dinsdagochtend vroeg de auto ingestapt omweg naar huis. Op naar Haarlem.


Reacties

  1. Goedzo! Even even niesje en je rijdt ontspannen naar een PR. Dat klinkt veelbelovend.

    Ben benieuwd of Google Blogger nog update naar 64 bit zodat het ook bekeken kan worden met iOS 11. Heb nog niets ge-update maar zal dat vroeg of laat toch doen.
    Groet WY

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten