Nieuwjaar

Om te beginnen; een gelukkig, gezond en sportief 2018 aan iedereen!

Er is bij mij helaas vaak een periode waarbij het schaatsen niet zo lekker gaat en ik alles daar omheen een beetje loslaat...
Om jullie weer wat om de hoogte te houden hier een update van de afgelopen 2 maanden.
Begin dit jaar dacht ik, hoe kan ik iets veranderen zodat mijn tijden dichter bij de top gaan zijn? Met het testen van andere ijzers dacht ik het geheim te hebben gevonden! Alleen na het hele voor seizoen er op te hebben gereden ging mijn tijden in plaats van vooruit juist achteruit?!?!?!
Dit was natuurlijk niet de bedoeling...
Begin december ben ik weer terug geswitcht naar mijn oude vertrouwde ijzers, na 2 weken voelde dit alweer een stuk beter. Helaas had ik deze tijd eigenlijk niet. Ik wisselde op 28 november en op 2/3 december was holland cup 2 in Alkmaar al. Deze wedstrijd ging dan ook nog niet zoals vanouds maar nu al zat er wel verbetering in.
De week erna, 9/10 december was het tijd voor de Utrecht City Bokaal. Plaatsing wedstrijd voor NK sprint Senioren. Met een 18de plek in het eindklassement was het lastig om tevreden te zijn (eerste 10 plekken waren zeker van plaatsing) alleen op dat moment was dat het beste wat erin zat.
Gelukkig ging we de 13de op pad naar Inzell, een week op snel ijs en het gevoel van de ijzers weer helemaal terug te krijgen. Dit kwam erg mooi uit, heb erg lekker kunnen trainen en veel vooruitgang gemaakt! Zelfs weer een pr gereden op de 1500, en de 500/1000 zaten ook erg dichtbij mijn beste tijden.
In de kerst vakantie hebben we flinke trainingsuren gemaakt en ga ik voor een goede tweede helft van het seizoen :)
Dit is in het kort een beetje hoe het bij mij is gegaan op het schaats vlak.

Deze mooie foto's zijn in Inzell gemaakt door mijn vriend, Jelte!



Reacties