NK kortebaan

Afgelopen maandag vond het NK kortebaan plaats in Biddinghuizen. Omdat er voor 1 februari geen natuurijs is geweest houden ze dit meestal op deze halve natuurijsbaan.
Het was gelukkig een droge avond zonder al te veel wind, wat erg fijn was want dan voelt het een stuk minder koud!
Het NK kortebaan is een wedstrijd wat over 140 m (bij de meisjes) gaat, waarin verschillende rondes zijn.
Bij onze wedstrijd stonden er 17 deelnemers aan de start die tweemaal een tijd neer moesten zetten. Deze ronde kwam ik goed door waarna het deelnemers veld terug werd gebracht naar 12. Deze ging weer goed en dan kom je bij de laatste 8. Dan heb je sowieso prijs, dit is de enige wedstrijd waarbij een klein zakcentje te verdienen valt.
Maar wat is er aan een plek 8 als je ook op het podium kan komen??
Dus gelukkig zonder fouten de derde ronde doorgekomen wat betekende in de finale!
Daarin sta je met 4 rijders, je rijdt tegen iedereen een wedstrijd en degene die alles wint heeft het kampioenschap gewonnen.
Op dat moment is er al 6 keer door iedereen gestart om überhaupt in de finale terecht te komen. 

Toen we met z'n allen daar stonden werd er getost om welke baan je gaat rijden. Dit gebeurt drie keer en als je juist gegokt hebt mag jij kiezen waar je gaat rijden.
Mijn eerste wedstrijd was spannend, lag dicht bij elkaar maar helaas verloor ik nipt. De tweede ging makkelijker en pakte ik de winst. De allerlaatste wedstrijd reed ik tegen Dione, zij is dé 100 meter rijdster! De eerste 40 meter lag ik nog naast haar maar toen pakte ze haar slagen en was ze weg. Zij had alle drie haar wedstrijden gewonnen en pakte de winst. Verder ging het op tijd en had ik derde plek behaald, scheelde 5 honderste met plek 2!
Maar super blij met de 3de plek op een NK en 9 keer kunnen starten!
Ook heeft Jelte goed gereden en werden we samen 3e in dit toernooi!
Hier de uitslagen van mijn uitslagen

Komend weekend weer een hoop startjes op het NK pure sprint, daar hopelijk ook weer een mooie klassering neerzetten!

Reacties