Einde seizoen 17'18' met WK studenten

Het schaatsjaar is helemaal voorbij.

Deze eindigde met de leukste wedstrijd van het jaar, het WK studenten. Maandag 19 maart vertrokken we naar Minsk voor een laatste week schaatsen.
Dinsdag en woensdag hebben we daar lekker geschaatst om het ijs te voelen en te wennen daar, donderdag stonden de eerste wedstrijden op het programma.
Samen met Nienke en Myron (Op de foto hieronder-> Nienke links van mij, Myron rechts) reed ik de teamsprint.
Dit is een wedstrijd over drie ronde, waarvan ieder een rondje op kop rijdt en na haar beurt eraf gaat. Myron reed de eerste ronde daarna nam Nienke over en bleef ik het laatste rondje over om het af te maken. Dat was een erg zwaar laatste rondje maar gelukkig lukte het om een derde plek te halen!! Achter de Polen en winnende Russen.
De volgende dag reed ik de 500 meter. Deze begon goed met een opening van 11.08 alleen na de eerste bocht merkte ik dat ik mijn rits van mijn pak niet goed dicht had gedaan dus ging mijn pak steeds meer open! Niet ideaal maar geprobeerd zo snel mogelijk door te rijden waarbij ik binnen kwam in 40.6, niet een top tijd maar vergeleken dit jaar echt wel prima. Hier haalde ik een 6de plek.
De 1000 was pittig tegen de winnares van de 500, maar met de opening was ik nog redelijk bij! De eerste volle ronde ging niet geweldig en de laatste ronde is zoals gewoonlijk overleven 😵 Dit ging gelukkig redelijk en met een tijd van 1.21.3 werd ik 4de.
De laatste afstand was op zondag de 1500 meter. De laatste wedstrijd van het seizoen. Altijd spannend omdat je met een goed gevoel het jaar wilt afsluiten. Dus ook ik ging er weer vol in en zo lang mogelijk ritme blijven houden en diep zitten. Dit ging best wel goed en finishte in 2.05.9 alweer een 4de plek.
Nog alle uitslagen willen zien? Hier de link!
Al met al kan ik terug kijken op een hele leuke week!😄😄

Ik wil jullie allemaal bedanken voor dit jaar ondersteuning, zonder jullie allemaal is het voor mij erg lastig dit anders te blijven volhouden!

Voor volgend jaar ben ik niet meer te vinden bij het RTC noordwest in Haarlem, ik heb hier sinds 2014 getraind en zelfs al vanaf 2011 bij de overkoepeling schaatsacademie noordwest.
Binnenkort zal ik meer laten weten over volgend jaar dus hier zal ik blijven schrijven!

Ennnn niet te vergeten, de tijd-raad wedstrijd. Begin dit jaar bij de sponsorclinic had ik een brief opgehangen van wat mijn snelste tijd dit jaar zou gaan worden op de 500 meter. Helaaas heb ik geen PR gereden en dus boven de 40 seconden gebleven. Wie de winnaar is van de taart zullen jullie ook in mijn volgende post zien!


Reacties